torstai 8. lokakuuta 2015

Päästömittaus

Hallipäivänä saatiin asiakkaan auto, johon piti tehdä päästömittaus.

"Bensiinikäyttöisten autojen päästöistä mitataan häkä eli hiilimonoksidi (CO) ja hiilivety-yhdisteet (HC). Bensiinikäyttöisistä vähäpäästöisistä autoista mitataan pakokaasupäästöt sekä joutokäynnillä että korotetulla pyörintänopeudella. Lisäksi mitataan lambda-arvo eli ilmakerroin.
Bensiinikäyttöisille autoille, joissa on sisäinen valvontajärjestelmä (OBD = On-Board Diagnostics) suoritetaan joutokäyntimittauksen asemesta OBD-järjestelmän tarkastus. OBD-Järjestelmä on pakollinen 1.1.2001 jälkeen käyttöönotetuissa bensiinikäyttöisissä henkilöautoissa." -A Katsastus

Autoa piti hetki lämmitellä, jotta saatiin oikeita lukemia.



 



Päästömittaus saatiin menemään läpi ja asiakas sai paperin minkä saa vietyä katsastukseen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti